سفارش تبلیغ
صبا ویژن
داوود در دعاهای خود می گفت : «بارالها !من دوستی تو و دوستی آن که دوستت دارد و کرداری که مرا به دوستی ات می رساند، از تو درخواست می کنم . بارالها !دوستی ات را نزدم محبوب تر از خودم، خانواده ام و آب خُنکْ قرار ده» . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
مشخصات مدیروبلاگ
 
مشاوران جوان دالاهو[0]
گروه مشاوران جوان دالاهو متشکل از جوانان فرهیخته، روشنفکر و اندیشمند در حوزه های گوناگون با تکیه بر خرد ورزی، عقلانیت و کار جمعی، سعی دارد به عنوان حلقه واسط میان مردم و دولت منعکس کننده ی دغدغه ها، مسائل و مشکلات مردم باشد. این گروه همچنین قصد دارد با فرهنگ سازی و ایده پردازی، گامهایی ولو کوچک در راه توسعه و پیشرفت شهرستان دالاهو بردارد و در این مسیر نیازمند همراهی سبز همه ی جوانان شهرستان دالاهو است.

خبر مایه

 

نشست گروه مشاوران جوان فرمانداری دالاهو با شهردار و شورای شهر کرند غرب

جلسه مشاوران جوان فرمانداری دالاهو با شهردار و شورای شهر کرند غرب در تاریخ 3/8/94 با حضور فرماندار، معاون فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مشاوران جوان شهرستان برگزار شد. در این نشست آقای  شهبازی، فرماندار شهرستان دالاهو با تمجید از عملکرد مشاوران جوان شهرستان، از دستگاههای اجرایی خواست که این نشستها را به دیده ی فرصت بنگرند و از آن در جهت برطرف نمودن ضعف ها و ارائه خدمات بهتر استفاده کنند.

در ابتدای این نشست، آقای ورفی نژاد مشاور فرماندار دالاهو، ضمن تشریح  بخشی از اهداف و وظایف مشاوران جوان، نقد سازنده را از عوامل پویایی، ترقی و توسعه دانست و جامعه ی بدون نقد را جامعه ای راکد، کم تحرک و بی طراوت دانست و از دستگاههای اجرایی خواست که پذیرای نقد سازنده ی جوانان باشند. ایشان اختلافات درونیِ اعضای شورای شهر، فقدان تفکر سیستمی و عملکردهای انفرادی  را مهمترین عامل ضعف و ناکارآمدی شورای شهر دانست و بازخوردها و پیامدهای منفی این قضیه را گریبانگیر شهر معرفی کرد.

بعد از سخنان فرماندار و مشاور فرماندار، مشاوران جوان به ارائه ی دیدگاههای خود پرداختند. آقای مهدی شعاعی ضمن اشاره به برخی کاستی ها در حوزه ی شهر، به ارائه ی راهکارهای خود پرداخت که اهم آنها به قرار زیر بود:

1-    برطرف کردن مشکلات میدان ورودی شهر کرند غرب.

2-    سر و سامان دادن به وضعیت نامناسب سرویس های بهداشتی سطح شهر با توجه به وجهه توریستی شهر.

3-    آسفالته کردن حفاریهای سطح شهر که موجب فرهنگ ترافیکی غلطی در سطح شهر شده است.

4-    توجه به ظرفیت گردشگری سراب کرند و ایجاد لاین برگشت از پشت باغات سراب، به منظور برون رفت سراب کرند از بن بست موجود.

5-    پایان دادن به سد معبر مغازه داران در کاروانسرای کرند غرب.

بعد از ایشان آقای احسان رشیدی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. ایشان ضعف مدیریتی را یکی از مشکلات بنیادین شهرداری و شورای کرند دانست و از نبود نیروی فنی در شهرداری انتقاد کرد. رشیدی، هدر رفت منابع عمومی، عدم نگهداری از مبلمان شهری، آسفالته کردن نامناسب سطح شهر و سرعت گیرهای غیر استاندارد را از پیامدهای سوء مدیریت و نبود نیروهای فنیِ کارآمد عنوان کرد.

سخنران بعدی مشاوران جوان آقای رادمهر داودی بود. داودی فقدان انسجام و اتحاد و وجود دودستگی و چند دستگی در بین اعضای شورای شهر را پاشنه ی آشیل شورا شهر کرند دانست و خواستار توجه بیشتر به ظرفیتهای فرهنگی شهر کرند و بخصوص صنایع دستی این شهر شد.

سپس آقای بامشادی به ایراد سخن پرداختند و مباحث خود را بر محور مسائل مدیریتی و مشکلات برآمده از این سوءمدیریت مطرح کرد. پاره ای از مطالب مطرح شده از سوی بامشادی به قرار زیر بود:

1-    ساعات کاری نیروهای شهرداری مشخص نیست و بسیاری از افراد در ساعات اداری به دنبال کارهای شخصی خود هستند و مدیریتی صحیح بر این افراد وجود ندارد.

2-    چرا در طول یکسال 4 نفر به عنوان شهردار یا سرپرست انتخاب شدند؟ ملاک و مکانیسم این انتخابها چه بوده است؟ آیا این تغییرات مدیریتی که با هیجان زدگی همرا بوده است به سود شهر بوده است؟

3-    برنامه های شهردار فعلی در بدو ورود به شهرداری چه بوده است و چه میزان از این برنامه ها محقق شده است؟

4-    چرا سهمیه قیر کرند غرب به میزان 200 تن، مورد استفاده قرار نگرفت و فروخته شد؟

5-    چرا با وصف مشکل عده ای از شهروندان، نقشه طرح جامع شهر کرند غرب هنوز اصلاح نشده است؟

6-    چرا پس از ماهها رایزنی و ترتیب جلسه، هنوز تکلیف ترمینال مسافربری کرند مشخص نشده است و و در هر قسمتی از شهر یک ترمینال بی هویت دیده می شود؟

در مقابل سوالات و دیدگاههای مطرح شده از سوی مشاوران جوان، پاره ای توضیحات و روشنگریها ارائه شد که مشاوران جوان از آن استقبال کردند. بخش از انتقادات هم با ارجاع به بدهی های شهرداری و فقدان منابع اعتباری مورد توجیه قرار گرفت که طبیعتاً این توجیه گریها نتوانست مشاوران جوان را اقناع کند.زیرا به زعم آنها بسیاری از انتقادات مطرح شده، صرفاً مسائل مدیریتی بود و به مسائل مالی و اعتباری، ربط چندانی پیدا نمی کرد.

در مجموع در این نشت رویکرد آقایان ، صفری ،سلیمی، کشکولی و خسروانجم از اعضای شورای شهر، مبتنی بر پذیرش دیدگاههای انتقادی مشاوران جوان بود. اما رویکرد آقای حسینی مبتنی بر عدم انتقاد پذیری و توجیه مسائل بود. سخنان آقای حیاتی،  شهردار کرند هم بیشتر ناظر به توجیه مسائل و گله مندی از وضعیت مالی شهرداری بود.

بعد از مطرح کردن موضوعات فراوان و چالشی در این جلسه، درنهایت گروه مشاوران جوان فرمانداری دالاهو نمره قبولی را به شورای شهر و شهرداری نداد و این گروه اعلام نمود که جلسه بعدی حدود چهار ماه دیگر با رویکرد پیگیری مصوبات این جلسه انجام خواهد شد..

لازم به یاد آوری است که این نشست 5 ساعته با ارزیابی مثبت دوطرف و دعوت رئیس شورای شهر از گروه مشاوران جوان برای شرکت در جلسات هفتگی شورای شهر به پایان رسید و قرار شد که مطالبات و ایده های گروه مشاوران جوان مورد مطالعه قرار گرفته و در مسیر اجراء قرار گیرد.

گروه مشاوران جوان فرمانداری دالاهو ضمن تقدیر از فرماندار و معاون ایشان برای حضور در این نشستِ چند ساعته ، خواستار تعامل سازنده با تمام دستگاههای اجرایی شهرستان است.