سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شیفته دانش داناترین مردم است . [امام علی علیه السلام]
مشخصات مدیروبلاگ
 
مشاوران جوان دالاهو[0]
گروه مشاوران جوان دالاهو متشکل از جوانان فرهیخته، روشنفکر و اندیشمند در حوزه های گوناگون با تکیه بر خرد ورزی، عقلانیت و کار جمعی، سعی دارد به عنوان حلقه واسط میان مردم و دولت منعکس کننده ی دغدغه ها، مسائل و مشکلات مردم باشد. این گروه همچنین قصد دارد با فرهنگ سازی و ایده پردازی، گامهایی ولو کوچک در راه توسعه و پیشرفت شهرستان دالاهو بردارد و در این مسیر نیازمند همراهی سبز همه ی جوانان شهرستان دالاهو است.

خبر مایه
اندیشه جوان به نقل از حیات غرب - اسدالله رازانی روز دوشنبه در نشست با مشاوران جوان شهرستان های استان؛ یکی از مشکلات فعلی مجموعه مدیریتی را اعتماد نکردن در زمینه سپردن پست های مدیریتی به جوانان دانست و گفت: این رویه امروزه کشور را با مشکلی به نام پیر سنی و کهولت در مدیریت ها مواجه کرده که مشکلات زیادی را پدید آورده است. 
وی در ادامه به تشریح روند جوان گرایی در سطوح مختلف مدیریتی در سال هایی ابتدایی پیروزی انقلاب پرداخت و افزود: در آن سال ها کشور با مشکلی به نام جوانی مدیریت مواجه بود زیرا آن زمان اغلب مدیران وابسته به رژیم سابق یا فراری بودند و یا اینکه در زندان به سر می بردند. 
استاندار کرمانشاه اظهار کرد: این خلاء مدیریتی باعث شد بسیاری از پست های مدیریتی به جوانان - که نقش بسیار پررنگی در پیروزی انقلاب داشتند - سپرده شود و این رویه تا سال های بعد ادامه داشت.
این مدیر ارشد در ادامه افزود: برخلاف آن سال ها، امروزه در زمینه سپردن پست های مدیریتی حتی به جوانان تحصیل کرده و با دانشی که به مرز 40 سالگی رسیده اند نیز اعتماد نمی شود.
دکتر رازانی همچنین اظهار کرد: در دولت قبلی بسیاری از نیروهای کارآمد از سیستم مدیریتی کنار گذاشته شده و نیروهای مستعد جوان نیز در بدنه مدیریتی دولت کمتر به کارگیری شده اند که این خلاء در دوران دولت تدبیر و امید به خوبی حس می شود.

** جوانی یک شاخص برای انتخاب مدیران
وی با تأکید بر این نکته که این خلاء باید به طریقی جبران شود اظهار کرد: مدیریت ارشد استان این مسئولیت را بر دوش خویش احساس می کند که برای فراهم کردن زمینه به کارگیری جوانان در سطوح مختلف مدیریتی تلاش کند.
استاندار کرمانشاه در ادامه ملاک جوانی را یکی از شاخص های انتخاب مدیران دانست و گفت: در این زمینه ساز و کاری طراحی خواهیم کرد که عرصه برای ورود جوانان به سطوح مختلف مدیریتی مهیا شود.
رازانی در ادامه خاطرنشان کرد: باید این روند را از بخشداری ها، فرمانداری ها و مدیریت های میانی آغاز کرد و به دیگر سطوح تسری داد. 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مدیریت ارشد استان مشتاق است از دیدگاه های جوانان پیرامون مسایل مختلف آگاه شود گفت: جوانان به دلیل مشغله کمتر می توانند با آسودگی خاطر بیشتری به آسیب شناسی مشکلات در حوزه های مختلف بپردازند و در دیدارها، نشست ها و همایش های این چنینی آن را ارائه دهند تا در برنامه ریزی های کلان استان به کار گرفته شوند.
استاندار کرمانشاه ضمن تأیید روندی که در حوزه مشاوران جوان صورت گرفته وعده داد به زودی در نشست دیگری با حضور جوانان به منظور آگاهی از دیدگاه ها و افکار این قشر اثرگذار از جامعه حضور یابد.
گفتنی است در ادامه این نشست که با حضور استاندار کرمانشاه و سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، مشاور استاندار در امور جوانان و مشاوران جوان فرمانداران شهرستان های مختلف استان به بیان دیدگاه های خویش در باره موضوعات مختلف پرداختند.